Om LHN

Foreningen

Forside / Om LHN / Foreningen

En vigtig platform

LHN’s bestyrelse arbejder for, at landbruget som erhverv får de bedst mulige rammebetingelser. ”Det bedst mulige” er ikke altid 100 % optimalt, men uden den politiske interessevaretagelse og den faglige viden og backup fra landbrugets organisationer ville det ganske givet se meget værre ud for dansk landbrugs fremtid.

Netop det politiske arbejde kræver, at vi som forening har en god platform at stå på. Derfor tæller hvert eneste LHN-medlem og netop derfor er opbakningen fra vores medlemmer meget vigtigt for os.

Landbrug & Fødevarer

LHN er medlem af og bakker op om Landbrug & Fødevarer. Som medlem af LHN bliver du derfor også automatisk medlem af Landbrug & Fødevarer. Med medlemskabet af L&F har LHN en stærk, indflydelsesrig og politisk samt fagligt respekteret organisation i ryggen, der kæmper landbrugets sag såvel på landspolitisk som på EU-niveau.

Med dit medlemskab får du dermed politisk interessevaretagelse på alle niveauer

LHN – din lokale forening. Hjælper dig og arbejder med landbrugets lokale udfordringer i kommunen og regionen. Fx vandløbsvedligehold, politiske initiativer i kommunen, samt sagsbehandlingstider.

Landbrug & Fødevarer – Danmark samt EU og Bruxelles. Hjælper dig og arbejder med landbrugets politiske interesse varetagelse på Christiansborg, i styrelser og departementer. Derudover arbejder L&F med politisk interessevaretagelse i EU. Herunder særligt den fælles europæiske landbrugspolitik samt EU-lovgivning på fødevare- og landbrugsområdet.

Ønsker du at blive medlem?

Som forening kæmper vi for at sikre de bedste forudsætninger for landbruget i Danmark. Det er afgørende, at vi som erhverv står foreningspolitisk stærkt.

Bliv medlem
Se medlemsfordele